3 MINUTĖS KALĖDOMS - SEKMADIENIS PO EPIFANIJOS - KRISTAUS KRIKŠTAS


DIEVO ŽODIS

Iz 40, 1–5. 9–11 - Tada VIEŠPATIES šlovė bus apreikšta! Visa žmonija drauge ją išvys, nes pats VIEŠPATS savo lūpomis pažadėjo!
Tit 2, 11–14; 3, 4–7  Išganingoji Dievo malonė pasirodė visiems žmonėms 12 ir moko mus,  kad, atsisakę bedievystės ir pasaulio aistrų, santūriai, teisingai ir maldingai gyventume šiame pasaulyje
Lk 3, 15–16. 21–22  Kai, visai tautai krikštijantis, ir Jėzus pasikrikštijęs meldėsi, atsivėrė dangus, ir Šventoji Dvasia kūnišku pavidalu nusileido ant jo tarsi balandis, o balsas iš dangaus prabilo: „Tu mano mylimasis Sūnus, tavimi aš gėriuosi

BAŽNYČIOS ŽODIS

„Tai yra mano mylimas sūnus, kuriuo aš gėriuosi“ (Mt 3, 17). Tai jis kartu su manimi sau pasiuntė Šventąją Dvasią ir vėl į save ją priėmė. Tai jis prieš visus amžius iš manęs gimė. Gimė, bet nebuvo sukurtas, gimė, bet nebuvo įsūnytas. Sūnus, gimęs iš manęs vieno, vienatinis ir vienintelis. Tai žinau tik aš vienas, ir tik jis vienas tai žino. Jis tobula mano tobulumo išraiška. Jis savyje išreiškia mano dieviškumą. Jis – akivaizdus mano esybės paveikslas. Jis yra mano sūnus, o ne svetimas. Tikras mano sūnus, ne įsūnis. Jis yra mano sūnus, kuris be kūno, be jokios tėkmės ir be laiko sušvito iš mano esybės, o ne iš kitos esybės išniro. Jis yra mano sūnus pagal prigimtį, ne pagal malonę. Mano sūnus, amžinas kaip ir aš, ne jaunesnis, ne antrasis ir ne vėliau iškilęs. Jis yra mano sūnus, turintis ne kitą, bet tą pačią mano esmę. Tą pačią mano esmę, kaip šviesa yra iš šviesos, gyvybė iš gyvybės, versmė iš versmės, tiesa iš tiesos, galia iš galios, Dievas iš Dievo. <...> Jis yra tas, kuris, neatskirtas nuo mano glėbio, buvo priimtas į Marijos įsčias. Kuris neatskiriamai liko manyje ir nesuvaržytas ribų atsirado joje. Kuris neišskiriamai yra danguje ir nesuteptai gyvena mergelės įsčiose. Kaip nesusitepė jas sukūręs, taip nesusiteršė ir jose apsigyvenęs. Jis yra tas, kuris iš palaimintųjų įsčių išėjo tarytum švytintis jaunikis iš skaisčiosios nuotakos miegamojo. Tas, kuris savo gimimu pagerbė žemės būtybių gimimą ir sutvirtino savo gimdytojos skaistumą. Tas, kuris, pro mergystės vartus įžengė į pasaulį, iš kurio niekada nebuvo pasitraukęs. Kuris nesulaužė skaistumo vartų užrakto. <...> Jeigu matysite mano Sūnų alkstantį, trokštantį, miegantį, vaikštantį, vargstantį, pliekiamą rykštėmis, savo noru keliamą ant kryžiaus, jo sutikimu vinimis prikalamą, savo valia mirusį arba kaip mirusįjį kape sergstimą, – visa tai priskirkite jo kūnui. Bet jei šį mano Sūnų pamatysite savo žodžiu pašalinant raupsus, purvu pagydant aklumą, vienu mostu palenkiant prigimtį, penkiais duonos kepalais pamaitinant penkis žmonių tūkstančius, mokinių delnais tarytum arklais dirbant neįdirbtą žemę, balsu nuraminant šėlstančią ir kalnų keteras bangomis mėgdžiojančią jūrą, tarsi žeme vaikštant jūros paviršium, lyg vergams įsakinėjant demonams, – visa tai priskirkite dieviškai jo prigimčiai. Nemanykite, jog kilnieji darbai yra vieno, o paprastieji – kito, bet supraskite, kad ir viena, ir kita yra vieno ir to paties darbai. Jo yra ir visa tai, kas dieviška, ir visa, kas žmogiška. Jo yra ir Kūrėjo darbai, ir žmogaus kančios. Nes vienas ir tas pats yra mano Sūnus, kuris ir dieviškuosius savo darbus dirba ir visus savo kūno reikalus savais paverčia.
Grigalius Antiochietis

MALDA

Visagali amžinasis Dieve, tu Jėzų Kristų, šiandien Jordane pasikrikštijusį, Šventajai Dvasiai ant jo nusileidžiant, iškilmingai paskelbei esant tavo mylimąjį Sūnų; padaryk, kad ir mes, tavo įsūnytieji vaikai, iš vandens ir Šventosios Dvasios atgimę, visada tau mieli būtume.

ŠVENTĖS ISTORIJA

Kalėdų laikas baigiasi Jėzaus krikšto švente. Atsiliepdamas į Jono Krikštytojo raginimą, Jėzus įbrenda į Jordano upę, ir Pirmtakas pakrikštija jį, nors jis ir yra tikrų tikriausias Nekaltasis. Taip liturgijoje iškart peršokami trisdešimt Išganytojo paslėptojo gyvenimo metų. Jonas rodo Jėzų savo mokiniams: „Štai Dievo Avinėlis, kuris naikina pasaulio nuodėmę“; atsiveria dangus, Dievo Dvasia nužengia ant Jėzaus, ir Tėvas paskelbia: „Šitas yra mano mylimasis Sūnus!“ Taip prasideda viešasis Mesijo gyvenimas.

Komentarai