DIEVO ŽODIS
Iz 40, 1–5. 9–11 - Tada VIEŠPATIES šlovė bus apreikšta! Visa
žmonija drauge ją išvys, nes pats VIEŠPATS savo lūpomis pažadėjo!
Tit 2, 11–14; 3, 4–7 – Išganingoji Dievo malonė pasirodė visiems
žmonėms 12 ir moko mus, kad, atsisakę
bedievystės ir pasaulio aistrų, santūriai, teisingai ir maldingai gyventume
šiame pasaulyje
Lk 3, 15–16. 21–22 – Kai, visai tautai krikštijantis, ir Jėzus
pasikrikštijęs meldėsi, atsivėrė dangus, ir Šventoji Dvasia kūnišku pavidalu
nusileido ant jo tarsi balandis, o balsas iš dangaus prabilo: „Tu mano
mylimasis Sūnus, tavimi aš gėriuosi
BAŽNYČIOS ŽODIS
„Tai
yra mano mylimas sūnus, kuriuo aš gėriuosi“ (Mt 3, 17). Tai jis kartu su manimi
sau pasiuntė Šventąją Dvasią ir vėl į save ją priėmė. Tai jis prieš visus
amžius iš manęs gimė. Gimė, bet nebuvo sukurtas, gimė, bet nebuvo įsūnytas.
Sūnus, gimęs iš manęs vieno, vienatinis ir vienintelis. Tai žinau tik aš
vienas, ir tik jis vienas tai žino. Jis tobula mano tobulumo išraiška. Jis
savyje išreiškia mano dieviškumą. Jis – akivaizdus mano esybės paveikslas. Jis
yra mano sūnus, o ne svetimas. Tikras mano sūnus, ne įsūnis. Jis yra mano
sūnus, kuris be kūno, be jokios tėkmės ir be laiko sušvito iš mano esybės, o ne
iš kitos esybės išniro. Jis yra mano sūnus pagal prigimtį, ne pagal malonę.
Mano sūnus, amžinas kaip ir aš, ne jaunesnis, ne antrasis ir ne vėliau iškilęs.
Jis yra mano sūnus, turintis ne kitą, bet tą pačią mano esmę. Tą pačią mano
esmę, kaip šviesa yra iš šviesos, gyvybė iš gyvybės, versmė iš versmės, tiesa
iš tiesos, galia iš galios, Dievas iš Dievo. <...> Jis yra tas, kuris,
neatskirtas nuo mano glėbio, buvo priimtas į Marijos įsčias. Kuris
neatskiriamai liko manyje ir nesuvaržytas ribų atsirado joje. Kuris
neišskiriamai yra danguje ir nesuteptai gyvena mergelės įsčiose. Kaip
nesusitepė jas sukūręs, taip nesusiteršė ir jose apsigyvenęs. Jis yra tas,
kuris iš palaimintųjų įsčių išėjo tarytum švytintis jaunikis iš skaisčiosios
nuotakos miegamojo. Tas, kuris savo gimimu pagerbė žemės būtybių gimimą ir
sutvirtino savo gimdytojos skaistumą. Tas, kuris, pro mergystės vartus įžengė į
pasaulį, iš kurio niekada nebuvo pasitraukęs. Kuris nesulaužė skaistumo vartų
užrakto. <...> Jeigu matysite mano Sūnų alkstantį, trokštantį, miegantį,
vaikštantį, vargstantį, pliekiamą rykštėmis, savo noru keliamą ant kryžiaus, jo
sutikimu vinimis prikalamą, savo valia mirusį arba kaip mirusįjį kape
sergstimą, – visa tai priskirkite jo kūnui. Bet jei šį mano Sūnų pamatysite savo
žodžiu pašalinant raupsus, purvu pagydant aklumą, vienu mostu palenkiant
prigimtį, penkiais duonos kepalais pamaitinant penkis žmonių tūkstančius,
mokinių delnais tarytum arklais dirbant neįdirbtą žemę, balsu nuraminant
šėlstančią ir kalnų keteras bangomis mėgdžiojančią jūrą, tarsi žeme vaikštant
jūros paviršium, lyg vergams įsakinėjant demonams, – visa tai priskirkite
dieviškai jo prigimčiai. Nemanykite, jog kilnieji darbai yra vieno, o
paprastieji – kito, bet supraskite, kad ir viena, ir kita yra vieno ir to
paties darbai. Jo yra ir visa tai, kas dieviška, ir visa, kas žmogiška. Jo yra
ir Kūrėjo darbai, ir žmogaus kančios. Nes vienas ir tas pats yra mano Sūnus,
kuris ir dieviškuosius savo darbus dirba ir visus savo kūno reikalus savais
paverčia.
Grigalius
Antiochietis
MALDA
Visagali
amžinasis Dieve, tu Jėzų Kristų, šiandien Jordane pasikrikštijusį, Šventajai
Dvasiai ant jo nusileidžiant, iškilmingai paskelbei esant tavo mylimąjį Sūnų;
padaryk, kad ir mes, tavo įsūnytieji vaikai, iš vandens ir Šventosios Dvasios atgimę,
visada tau mieli būtume.
ŠVENTĖS
ISTORIJA
Kalėdų
laikas baigiasi Jėzaus krikšto švente. Atsiliepdamas į Jono Krikštytojo
raginimą, Jėzus įbrenda į Jordano upę, ir Pirmtakas pakrikštija jį, nors jis ir
yra tikrų tikriausias Nekaltasis. Taip liturgijoje iškart peršokami trisdešimt
Išganytojo paslėptojo gyvenimo metų. Jonas rodo Jėzų savo mokiniams: „Štai
Dievo Avinėlis, kuris naikina pasaulio nuodėmę“; atsiveria dangus, Dievo Dvasia
nužengia ant Jėzaus, ir Tėvas paskelbia: „Šitas yra mano mylimasis Sūnus!“ Taip
prasideda viešasis Mesijo gyvenimas.
Komentarai
Rašyti komentarą