3 MINUTĖS GAVĖNIAI - Verbų sekmadienis


DIEVO ŽODIS

Iz 50, 4–7– Tačiau man padės Viešpats Dievas, todėl aš nebūsiu sugėdintas. Todėl nutaisau savo veidą kaip titnagas kietą; aš žinau, jog nebūsiu sugėdintas.
Fil 2, 6–11 -  Jis ir išore tapo kaip visi žmonės; jis nusižemino, tapdamas klusnus iki mirties, iki kryžiaus mirties.
Lk 22, 14–23, 56   Mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus Kančia pagal Luką.

BAŽNYČIOS ŽODIS

O, dieviškas slėpinys to kryžiaus, ant kurio kabo silpnumas, bet laisva lieka dorybė; prikalamos nuodėmės, bet iškeliami pergalės ženklai. Todėl vienas šventasis sako: „Vinimis tavo baimės prikalk mano kūną.“ Sako ne „geležies vinimis“, bet baimės ir tikėjimo; dorybės varžtai stipresni už bausmės varžtus. Tikėjimas buvo supančiojęs ir Petrą, kai šis nusekė Viešpatį iki pat vyriausiojo kunigo kiemo, nors niekas jo nebuvo sukaustęs. O kurį supančiojo tikėjimas, to neatrišo kankinimai, ir vėlgi kai buvo sukaustytas žydų, jį atrišo atsidavimas, bet kankinimai nesuvaržė, nes jis neišsižadėjo Kristaus.
Šv. Ambraziejus

MALDA

Garbė, šlovė ir pagarba Tau tebus, Kristau Karaliau, Atpirkėjau! * Tau vaikiškas grožis pareiškė pamaldų „osana“.
1. Tu esi Izraelio Karalius ir kilnusis Dovydo palikuonis, * Tu ateini Viešpaties vardu, pagirtasis Karaliau. Garbė, šlovė...
2. Tave aukštybėse šlovina visa dangaus bendrija, * Ir mirtingas žmogus, o kartu ir visa kūrinija. Garbė, šlovė...
3. Hebrajų liaudis tave pasitinka su palmėmis, * Štai einame pas Tave su malda, prašymais, himnais. Garbė, šlovė...
4. Jie Tau, einančiam kentėti, atidavė šlovės duoklę, * O mes Tau, karaliaujančiam, štai kuriame giesmes. Garbė, šlovė...
5. Jie norėjo Tau patikti, tegul būna malonus ir mūsų pamaldumas, * gerasis Karaliau, švelnusis Karaliau, kuriam patinka visa, kas gera. Garbė, šlovė...

VERBŲ SEKMADIENIS

Pirmąją Velykų tridienio dieną, Didįjį penktadienį, minėsime Viešpaties Kančią. Vis dėlto Bažnyčia nori jau šiandien per sekmadieninį susirinkimą skaityti pasakojimą apie Kančią, idant Kristaus kryžius spindėtų visą Didžiąją savaitę. Taigi ji tęsiasi nuo Kančios Sekmadienio iki Prisikėlimo sekmadienio. Tačiau nereikėtų pamiršti, jog Kančia ir Prisikėlimas yra du momentai vieno mirties ir gyvenimo slėpinio, kuris nuplauna mūsų kaltybes ir mums pelno Dievo draugystę (DG, PM, KM). Prieš Kančios Mišias vyksta Verbų procesija, kuria minimas Jėzaus triumfas įžengiant į Jeruzalę (ĮP). Jėzus savo kančią norėjo pradėti apšviesdamas ją pranašiška šviesa, skelbiančia jo pergalę. Dėl to jis kaip Mesijas įžengė į Dovydo miestą. Jungdamiesi prie minios šūksnio „Osana“ (hebr. “Išgelbėk mus”), krikščionys skelbia savo tikėjimą į Kristų, gyvybės valdovą. Sekdama paskui kryžių ir kunigą, Dievo tauta iškilmingai įeina į bažnyčią, kur ji atnaujins susitaikymo su Dievu auką (AM). Bet ši procesija yra ir jos vilties išraiška, nes ji žino einanti aukštybių Jeruzalės (KM) link, kurios vartus jai atvėrė Viešpats Jėzus Kristus savo dangun žengimo dieną. Kančios sekmadienio liturgija apgieda mesijinį Jėzaus triumfą, po to ji mus kviečia sekti paskui jį jam kenčiant pažeminimus. Velykų Nakties liturgija Jėzuje Kristuje švęs Gyvybės pergalę prieš Mirtį, garbės pergalę prieš sunaikinimą. Reikia būti susižavėjusiam šlovinguoju Kristumi, kad galėtum nepalūždamas sekti paskui jį jo kančioje; reikia būti dalyvavus jo kryžiuje, kad dalyvautum jo gyvenime. Tuo remiasi visa Didžioji savaitė. Visas Bažnyčios gyvenimas. Visas krikščionio gyvenimas.

Komentarai