„Dievą
ir Jėzų Kristų, pašalinus iš įstatymų ir valstybės, išvedant autoritetą nebe iš
Dievo, o iš žmonių, atsitiko taip, kad... buvo sugriauti patys autoriteto
pamatai, pašalinta pagrindinė priežastis, kodėl vieni turi teisę įsakyti, o
kiti pareigą paklusti. Todėl būtinai turėjo būti sukrėsta visa žmonių
visuomenė, nebeparemta jokia tvirta atrama ir apsauga“, taip 1922 m rašė
popiežius Pijus XI, apibudindamas savo laiko problemas, kuomet sekuliarizmas
ėmė sparčiai plisti daugumoje valstybių, kurios pamiršusios I Pasaulinio karo
siaubą, vėl skubėjo į naujas totalitarizmo pagundas.
Rusijoje
triumfuojantis komunizmas paneigęs Dievą, fašizmas, kuris apėmė Italiją,
Meksikos kairiųjų nuožmi kova su Bažnyčia, Vokietijoje kylanti nacizmo
ideologija – šioje aplinkoje, 1925 m. Pijus XI įsteigia Kristaus Karaliaus
šventę, trokšdamas, kad visos tautos nusilenktų Taikos kunigaikščio švelniajam
jungui: „Jei žmonės kada nors privačiai ir viešai pripažintų karališką Kristaus
galią, visą pilietinę bendruomenę būtinai persmelktų neįtikėtinos gėrybės,
tokios kaip teisinga laisvė, tvarka ir ramybė, santarvė ir taika.“
Būdamas
įžvalgus ir regėdamas, kaip kyla naujos politinės sistemos, paremtos pagoniška
ideologija bei žinodamas kur link tas nuves – Pijus XI kviečia atsigręžti į
Kristų, kurio valdžia neša taiką ir ramybę. Deja, dauguma didžiųjų valstybių
neišgirdo popiežiaus kvietimo ir istorija parodė, į kokius naujus baisumus tai
nuvedė milijonus žmonių. Taip, nes jei tautose, o pirmiausia žmonių širdyse
nekaraliauja Kristus, labai greitai ir dažniausiai ten įsikuria piktojo
karalystė.
Kristaus
Karaliaus šventė buvo minima paskutinį spalio mėnesio sekmadienį, susiejant ją
su artėjančia Visų Šventųjų iškilme, tuo pažymint, kad tarnavimas Kristui
Karaliui veda į šventumo pilnatvę, - mūsų visų tikslą bei užduotį.
1969
m. atlikta Romos rito liturginė reforma, šiai šventei suteikė naują,
eschataloginį atspalvį. Pasikeitė ir pavadinimas, - Mūsų Viešpats Jėzus Kristus
Visatos Valdovas. Taip atgaivinamas ankstyvosios Bažnyčios, kuri rėmėsi
apaštalo Pauliaus teologija, mokymas apie viso kas sukurta atnaujinimą Kristuje
laikų pabaigoje. Visa kas regima ir neregima yra sukurta per Kristų, Kristui ir
bus atnaujinta bei suvienyta Kristuje tarsi Galvoje.
Iškilmės
minėjimas nukeltas į XXXIV eilinį sekmadienį, kuris yra paskutinis prieš
Adventą, - naujus bažnytinius metus, taip pabrėžiant, kad Kristus yra visa ko
Alfa ir Omega – Pradžia bei Pabaiga.
„Juk
jeigu Viešpačiui Kristui yra duota visa valdžia danguje ir žemėje; jei
mirtingieji, nupirkti jo Brangiausiuoju Krauju, nauja teise tapo pavaldūs jo
valdžiai; jei ši galia apima visą žmogaus prigimtį, tuomet aišku, kad mumyse
nėra jokios galios, kuri nebūtų pavaldi šiai valdžiai. Taigi jis turi
karaliauti žmogaus prote, kuris privalo tobulu paklusimu tvirtai ir pastoviai
sutikti su apreikštomis tiesomis ir Kristaus mokymais; karaliauti valioje,
privalančioje paklusti Dievo įstatymams; karaliauti sieloje, kuri turi,
paniekinusi prigimtinius geismus, mylėti Dievą virš visko ir jo vieno laikytis;
karaliauti kūne ir jo nariuose.“ (Pijus XI)
Komentarai
Rašyti komentarą