Senojoje
Romos rito liturgijoje (Vetus Ordo), paskutinės dvi Gavėnios savaitės priklauso
Kančios liturginiam laikui, kuomet visas dėmesys skiriamas artėjančios Kristaus
Kančios apmąstymui.
Reformuotoje
liturgijoje (Novus Ordo), tokio skirstymo atsisakyta, tačiau liturginėse
maldose ir Dievo Žodžio skaitiniuose visas dėmesys irgi skiriamas Kristaus
kančios pasiruošimui.
Ypatinga
šį sekmadienį yra tai, jog regime apdengtus bažnyčios kryžius, kurie bus uždengti
iki Didžiojo Penktadienio (kitose katalikiškose šalyse, apdengiami ir
paveikslai). Šis paprotys atėjo iš IX a. Germanų Bažnyčios, kuomet Gavėnios
pradžioje, prie altoriaus būdavo patiesiamas violetinis audeklas, kurį nuimdavo
Didįjį Trečiadienį, kuomet buvo skaitoma, jog Šventyklos uždanga plyšo pusiau.
Praktika
apdengti kryžius bei paveikslus šį sekmadienį, galutinai susiformavo
vėlyvaisiais viduramžiais. Simboliškai ji buvo siejama su tądien skaitoma
Evangelijos pagal Joną ištrauka, kuri baigiama žodžiais: „Tuomet jie griebėsi
akmenų, norėdami jį užmušti, bet Jėzus pasislėpė ir išėjo iš šventyklos.“ (Jn
8, 59)
Šis
paprotys, vizualiai mus įveda į Kristaus kančios slėpinį, kuris dažnai yra
uždengtas mūsų protams ir širdims. Niekada nepajėgsime suprasti ir apmąstyti
tos tiesos, jog „Dievas taip pamilo pasaulį, jog atidavė savo Viengimį Sūnų, kad
kiekvienas, kuris jį tiki, nepražūtų, bet turėtų amžinąjį gyvenimą.“ (Jn 3, 16)
Komentarai
Rašyti komentarą