DIENOS ŠVENTASIS - Šv. Anzelmas


Balandžio 21 d.
Šv. Anzelmas, vyskupas ir Bažnyčios Mokytojas - laisvas minėjimas

Mt 7, 24
Kas klauso šitų mano žodžių ir juos vykdo, panašus į išmintingą žmogų, pasistačiusį namą ant uolos.

Šv. Anzelmas Kenterberietis (1033–1109) - gimė Aostoje, Monblano papėdėje, turtingoje lombardiečių šeimoje. Motina buvo labai religinga, o tėvas – pasaulietiškų pramogų mėgėjas. Saugodama sūnų nuo tėvo įtakos motina atidavė jį auklėti benediktinams. Mirus motinai Anzelmas pasekė tėvo pėdomis – keliavo po pasaulį ieškodamas pramogų. Jų persisotinęs, sulaukęs 27-erių įstojo į Beko benediktinų vienuolyną. 10 metų studijavo Augustino darbus. Buvo gabus mokslui, sparčiai žengė ir dvasinio tobulėjimo keliu, išrinktas vienuolyno vyresniuoju, vėliau abatu. Žavėjo įtaigiu žodžiu, pagarbiu bendravimu su ganomaisiais. 1093 m. paskirtas Kenterberio vyskupu. Reformavo vienuolynus, rūpinosi kunigų dora, rašė teologijos traktatus. Šv. Anzelmas įrodė, kad protas gali taikiai sugyventi su tikėjimu. Šv. Anzelmas laikomas vienu didžiausių teologu, šv. Tomo Akviniečio pirmtaku, scholastikos pagrindėju. Jo frazė „Tikėjimas ieško supratimo“ tapo visos scholastikos devizu.

Iš šventojo vyskupo Anzelmo knygos Proslogionas
O aukščiausia ir neprieinama Šviesa, o visa ir palaiminga Tiesa, kaip toli esi nuo manęs, esančio taip arti tavęs! Kaip esi nutolusi nuo mano žvilgsnio, kai aš esu taip arti tavojo! Visur esi visa esanti, bet neregiu tavęs. Tavyje judu ir tavyje esu, bet negaliu prie tavęs prieiti. Esi manyje ir aplink mane, bet nejuntu tavęs. Meldžiu, Viešpatie, pažinti tave, mylėti tave, idant galėčiau džiaugtis tavimi. Ir jei šiame gyvenime negaliu pilnatviškai, tai bent jau diena iš dienos tejudėsiu pirmyn, kol visa pasieks pilnatvę. Teauga manyje tavęs pažinimas čia ir tetampa pilnas ten; teauga tavo meilė [čia] ir tebūna pilna ten, kad čia mano džiaugsmas būtų didis viltyje, o ten būtų tobulas tikrovėje.

MALDA
Dieve, tu šventajam vyskupui Anzelmui leidai įžvelgti ir atskleisti tavo išminties gelmes; apšviesk tikėjimu ir mūsų dvasią, kad būtų širdžiai miela visa, ką esi apreiškęs. Prašome per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų.

Komentarai