ĮDOMYBĖS: 151 psalmė

Dauguma, kurie skaito Šventąjį Raštą, žino, kad yra 150 psalmių. Kaip žinia jos buvo kuriamos nuo karaliaus Dovydo laikų iki VI-V a. pr. Kr. Iki II a. pr. Kr buvo sudaryti atskirų psalmių rinkiniai, išskaidyti į penkias knygas (Penkiaknygė) ir nusistovėjo 150 psalmių skaičius. Tačiau buvo ir tokių psalmių, kurios „pavėlavo“ patekti į kanoną. 151 – psalmė yra viena iš jų.
Ši psalmė randama daugumoje Septuagintos (graikiškai išversto ST) rankraščių, bet jos nėra hebraiškoje biblijoje. Tradiciškai ji priskiriama Dovydui, kuris apgieda savo pergalę prieš Galijotą. Rytų Ortodoksų Bažnyčia šią psalmę laiko įkvėpta ir įtraukia į savo Šventojo Rašto kanoną, tuo tarpu kitos krikščionių bažnyčios jos autentiškumo nepripažįsta (Nors šią psalmę buvo galima rasti Vulgatos prieduose). Psalmė parašyta hebraiškai, turbūt IIa. pr. Kr. Ji buvo naudojama Kumrano esenų bendruomenės liturgijoje, nes ten ir atrasta 1956 m. (iki tol buvo žinomas tik graikiškas variantas, kuris buvo nuaustas iš dviejų nekanoninių hebraiškų psalmių).

151 PSALMĖ
Dovydo, Jesės sūnaus giesmė.
Originalo kalba: hebrajų. SEPTUAGINTA, II a. pr. Kr.

Buvau mažiausias tarp savo brolių
Jauniausias - tarp savo tėvo sūnų.
Todėl jis paskyrė mane avių ganyti,
Ir saugoti ožiukų.

Savo rankomis pasidariau švilpynę
- pirštais suderinau arfą.
Ir šlovinau VIEŠPATĮ
Svajodamas.

Ar kalnai gali liudyti Jam
O kalvos papasakoti ?
Ar medžiai - apsakyti mano žodžius,
Ir avys - mano darbus ?

Tai kas gali liudyti, kas gali papasakoti ?
Kas pajėgs suskaičiuoti VIEŠPATIES darbus ?
Pats Dievas paliudys,
Jis išgirdo ir išklausė.

Pasiuntė savo pranašą manęs pašaukti,
Samuelį - patepti mane.
Manieji broliai jį pasitiko -
Dailūs ir gražūs pažiūrėti.

Nors jie ir buvo aukštaūgiai,
Ir plaukai jų garbanoti.
Bet VIEŠPATS Dievas
Jų nepasirinko.

Jis pasišaukė mane nuo tėvo kaimenės,
Ir patepė šventu aliejumi.
Padarė - karaliumi savo žmonių,
Valdovu - savo krašto sūnų.

Žengiau aš priešais Filistiną,
O jis mane savo dievais prakeikė.
Bet aš kalaviją atėmiau iš jo
Ir galvą nukirtau.

Taip nuploviau Izraelio vaikų gėdą.

Komentarai