DIEVO ŽODIS
Pr 49, 2. 8–12–
Niekad iš Judo nebus atimtas skeptras, valdovo lazda nuo jo kojų, kolei tasai
neateis, kuriam ji dera, kuriam tautų paklusnumas priklauso
Mt 1, 1–17–
Jokūbui gimė Juozapas – vyras Marijos, iš kurios gimė Jėzus, vadinamas Kristumi
– Mesiju.
BAŽNYČIOS ŽODIS
Kitados
prie Ievos prisiartino blogasis angelas, kad per ją žmogus, kurį Dievas buvo
sukūręs, būtų atskirtas nuo Dievo; dabar gerasis angelas ateina pas Mariją, kad
joje viengimis Dievas susivienytų su žmogiškąja prigimtimi. Atėjo pas Ievą
velnias, kad nelabasis iš mūsų atimtų gyvenimą; ateina pas Mariją Gabrielius,
kad praneštų apie žmonėms sugrąžinamą gyvenimą. dėl pirmojo žmogaus kaltės
pradėjo velnias viešpatauti žmogui, o per antrojo žmogaus malonę žmogus pradėjo
velnią nugalėti. Jis buvo prieš pirmąjį pasipūtęs, o tapo antrojo belaisvis.
Per aną Adomą jis mus laikė nelaisvėje, o per šį Adomą jis mus išlaisvintus
prarado. Pirmasis Adomas mums nupelnė kaltę, o paskutinysis Adomas išliejo mums
malonę. Anas, nulipdytas iš purvo, gimdė žemiškuosius, o šis, gimęs iš Šventosios
Dvasios, mus padarė dangiškus. Per aną mes praradome pirmąją malonę, per šį
atgavome ją daug gausesnę. Anas mums perteikė nuodėmės dėmę, su kuria gimstame
pasmerkti amžinai kankynei; o šis mums priartino nuteisinimo malonę, kad
atgimtume Karalystei. Per aną kūniškas gimimas padarė mus šio pasaulio vaikais,
o per šį dvasinis gimimas mus padarė Dievo vaikais. Anas mus pajungė ydoms, o
šis padarė, kad žydėtume dorybėmis. Anas Adomas per ydas mus panardino ten, kur
pats pirmas nupuolė, o šis per dorybes mus iškelia ten, kur pats pirmas užkopė.
Išties, anas Adomas pirmas nupuolė į pragarus, o šis – pirmas įžengė į dangų.
Tačiau, o broliai, yra verta, jog Viešpaties gimimo dieną jūs iškilmingai
išgirstumėte paminint ir Viešpaties prisikėlimo dieną. Nes Viengimis Dievas,
kaip teikėsi mums gimti, taip teikėsi ir už mus numirti kūnu, teikėsi taip pat
ir prisikelti. Ana jo gimimo diena yra mūsų aplankymo diena, o ši prisikėlimo –
mūsų atpirkimo diena. Nes darbą malonės, kuria Viengimis Dievas mus išgelbėjo, jis
pradėjo pradėtas įsčiose ir tą patį darbą užbaigė prikeltas iš kapo. Pradėtas
įsčiose jis tapo mūsų mirties dalyviu, o prisikeldamas iš kapo jis mus padarė
savo gyvenimo dalyviais.
Šv. Fulgencijus Ruspietis
MALDA
Prisimink
mus, šventasis Juozapai, ir savo malda užtark pas savo globotinį Sūnų. Padaryk,
kad mums maloninga būtų ir Švenčiausioji Mergelė, tavo Sužadėtinė, Motina tojo,
kuris su Tėvu ir Šventąja Dvasia gyvena ir viešpatauja per nesibaigiančius
amžių amžius. Amen.
ANTROJI
ADVENTO DALIS – PASIRUOŠIMAS KRISTAUS UŽGIMIMO MINĖJIMUI
Paskutinės
Advento dienos (nuo gruodžio 17 iki gruodžio 23 d.) turi savitą ir ypatingai
gražią bei turtingą liturginę praktiką – tai taip vadinamieji didieji O
priegiesmiai – tai yra Vakarinės liturginės valandos (Vesperes) Švč. Mergelės
Marijos giesmės (Magnificat) antifonos. Kiekvieną vakarą, ši antifona, visada
prasidedanti kreipiniu O, šaukiasi ateinančio Viešpaties vis skirtingu titulu.
Šios liturginės praktikos ištakos yra judėjų liturgijoje, kur į VIEŠPATĮ kasdien kreipiamasi 18 O priegiesmių
malda. Krikščioniškoje liturgijoje šie
priegiesmiai atsirado turbūt V – VI a., Romos liturgijoje. Juos mini penktasis
Toledo susirinkimas (636 m.). Priegiesmiai buvo giedami per Apreiškimo Mergelei
Marijai oktavą, kuri tuo metu buvo švenčiama 8 dienos prieš Kalėdas. Maždaug
VIII a. jie pasiekė Milaną, vėliau Galiją.Nuo XI a. juos giedoti jau privaloma
Magnificat metu.
„O
IŠMINTIE, išėjusi iš Aukščiausiojo lūpų, siekianti nuo vieno žemės krašto iki
kito, veiksmingai visa valdanti; ateik ir išmokyk mus eiti suvokimo keliu.

Komentarai
Rašyti komentarą