3 MINUTĖS KALĖDOMS - IV KALĖDŲ OKTAVOS DIENA - ŠV. NEKALTIEJI VAIKELIAI


DIEVO ŽODIS

1 Jn 1, 5–2, 2 – Jis yra permaldavimas už mūsų nuodėmes, ir ne tik už mūsų, bet ir už viso pasaulio.
Mt 2, 13–18 – Pasigirdo šauksmas Ramoje, garsios dejonės ir aimanos: tai Rachelė rauda savo vaikų: ir niekas jau jos nepaguos, nes jų nebėra

BAŽNYČIOS ŽODIS

O Dieve, Tėve visų,
Gailestingas ir švelnus,
Tave šloviname;
Tu mus pašaukei
Iš pasaulio ir iškėlei
Iki palaimintųjų angelų.
Paskui mus apkabinai
Savo palaiminta dešiniąja.
Savo stipriomis rankomis
Iš kančių mus išvadavai;
Šičia atsigavome,
Visokių malonių patyrėme.
Už tai tave šloviname,
Taip kalba mums Dvasia.
Gėrio, kurį gavome
Iš tavęs patys nežinodami,
Nesam nusipelnę.
Dėl tavo gerumo, ne kitaip,
Tapome išrinktaisiais:
Tai nepaprasta malonė.
Mums trūksta žodžių,
Negalim nei bėgti, nei eiti,
Nesugebam širdimi
Atskirti gėrį nuo blogio,
Tarsi kokie gyvuliai,
Be proto ir be kalbos.
Ir vis dėlto pasmerkti,
Nes iš Adomo gimėme,
Buvom mes, pykčio vaikai.
Bet tu mus išgelbėjai
Ir krauju mus nuplovei
Netikėtos kančios.
Bet ne mūsų kraujas
Mus visus nubaltina,
Nušviečia mūsų žvaigždes:
Tai - kraujas Avinėlio,
Kuris atnaujina žmogų,
Margarita Navarietė

MALDA
O Nekaltieji Vaikeliai,
Tarsi nepriekaištingos aukos ir šviežiai nuskintos gėlės,
Tarsi dieviškos pirmienos ir ėriukai
Jūs buvote paaukoti Kristui, gimusiam Vaikeliu.
Jūs apgavote Erodo nedorumą,
Tad meldžiame jus:
Užtarkite mūsų sielas.

DIENOS ŠVENTĖ
Šv. Nekaltieji Vaikeliai, kankiniai – šventė

Mažiausiai nuo VI a. Bažnyčia Viešpaties Užgimimo – Kalėdų – dienomis pagerbia tuos, kurie Vakaruose vadinami šventaisiais Nekaltaisiais Vaikais, o Rytuose – Erodo nužudytais Vaikais. Liturgija primena, kad jie buvo nužudyti dėl Kristaus, vietoj „Avinėlio be dėmės“. Šie Betliejaus vaikeliai yra atpirktųjų pirmienos Dievui ir Avinėliui. Prudencijus juos labai teisingai vadina „kankinių žiedais“. Jų kankinyste Kryžius atsistojo prie Prakartėlės; jų mirtis yra atpirkimo pranašystė. Jų kaip kankinių kultas nušviečia kankinystės, kuri, kaip ir Krikštas, visų pirma yra Dievo malonės dovana, esmę.

Komentarai