3 MINUTĖS GAVĖNIAI - II Gavėnios sekmadienis


DIEVO ŽODIS

Pr 15, 5–12. 17–18 – Išsivedė Dievas Abramą laukan ir tarė: „Pažvelk į dangų ir suskaityk žvaigždes, jei tik įstengsi jas suskaityti“. Ir jam pasakė: „Tokie skaitingi bus tavo palikuonys“. Abramas tikėjo Viešpačiu, ir tai jam Viešpats įskaitė teisuman.
Fil 3, (17–19). 20 – 4, 1 - Tuo tarpu mūsų tėvynė danguje, ir iš ten mes laukiame Išgelbėtojo, Viešpaties Jėzaus Kristaus, kuris pakeis mūsų vargingą kūną ir padarys jį panašų į savo garbingąjį kūną ta galia, kuria jis sau visa palenkia.
Lk 9, 28b–36  O iš debesies aidėjo balsas: „Šitas mano išrinktasis Sūnus, jo klausykite!“ Balsui nuskambėjus, Jėzus liko vienas.

BAŽNYČIOS ŽODIS

16. Nepasiduok savęs aukštinimo dvasiai ir nieko neslėpdamas visas savo nuodėmes išpažink dvasios tėvui, nes jei pats savęs neišstatysi gėdai, tai neįmanoma bus išsilaisvinti nuo amžinosios gėdos. Apsinuogink prieš dvasios gydytoją ir nesigėdyk jam pasakyti: „Tėve, tai mano žaizda, ji atsirado ne dėl kieno nors kaltės, bet dėl mano tinginystės, niekas dėl to nėra kaltas – nei žmogus, nei dvasia, nei kūnas, nei dar kas nors, tai tik mano apsileidimas.“
17. Jonas Krikštytojas žmonėms, kurie ėjo pas jį krikštytis, pirmiausia liepdavo atlikti išpažintį ir jos reikalaudavo ne dėl savęs, bet dėl jų pačių išsigelbėjimo.
18. Atgailaujantiesiems pats baisiausias dalykas yra suirzęs sumišimas, nes per atgailą reikalaujama didelio nusižeminimo, o susierzinimas – tai didelio savęs išaukštinimo požymis.
19. Saulės spindulys, per plyšį prasiskverbęs į kambarį, taip viską apšviečia, kad tampa matomos net ir smulkiausios dulkelės, tvyrančios ore. Panašiai yra ir tuomet, kada Dievo baimė aplanko širdį – ji parodo visas nuodėmes.
Šv. Jonas Klimakas

MALDA

Mano Jėzau, aš myliu Tave iš visos širdies. Man skaudu, kad aš taip dažnai įžeisdavau Tavo begalinį gerumą. Tavo malonės padedamas, ryžtuosi ateityje niekuomet Tavęs nebeskaudinti. Nors ir būdamas visiškas vargšas, nuo šiol visiškai pasišvenčiu Tau, atiduodu ir paaukoju Tau visą savo valią, visus savo širdies polinkius ir troškimus bei visa, kas man priklauso. Tad nuo šiandien valdyk mane ir tai, kas yra mano taip, kaip Tau patinka! Aš netrokšiu nieko kito, tik Tavo šventosios meilės, ištvermės iki galo ir tobulo Tavo valios įvykdymo.

GAVĖNIOS SEKMADIENIS

Gavėnia yra glaustas krikščioniško gyvenimo paveikslas tiek, kiek ji yra Dievo ieškojimas ir Dievo atradimas Jėzuje Kristuje.
Dievo ieškojimas labai aiškiai išreiškiamas įžangos priegiesmyje: „Tavo, Viešpatie, veido aš ieškau. Nuo manęs savo veido neslėpki“ (ĮP). Nuo tada, kai Dievas pirmą kartą apsireiškė Abraomui, žmonės eina geru keliu ieškodami to, kuris tuo pat metu yra ir Visų Švenčiausias, ir Artimiausias. Lemiamas susitikimas įvyko, kai Dievas žmonėms prabilo per Jėzų iš Nazareto: „Šitas yra mano mylimasis Sūnus. Klausykite jo!“ (KP) ir per jį atskleidė jiems garbę, į kurią juos kviečia (PM).
Kontempliavus Viešpatį Jėzų Kristų ant Atsimainymo kalno, kaip tai darė Petras, Jokūbas ir Jonas, belieka sekti jį nuolankiai patarnaujantį žmonėms ir jo neapleisti jam kopiant į Golgotą. Bet ryškios šviesos akimirkos „nuskaidrina dvasios žvilgsnį“ (PM), kai tematome „vieną Jėzų“ (Evangelija) ir girdime didelį lygumos šurmulį.

Komentarai