DIEVO ŽODIS
Iz 43, 16–21 – Daugiau negalvokite apie tai, kas
buvo, nežiūrėkite to, kas praėjo! Štai aš kuriu nauja; tai jau dygsta, negi
nematote?
Fil 3, 8–14 - Aš visa laikau nuostoliu, palyginus su
Kristaus Jėzaus, mano Viešpaties, pažinimo didybe. Dėl jo aš ryžausi visko
netekti ir viską laikau sąšlavomis, kad tik laimėčiau Kristų ir būčiau jame,
Jn 8, 1–11 – Nė aš
tavęs nepasmerksiu. Eik ir daugiau nebenusidėk
BAŽNYČIOS ŽODIS
59.
Kai kurie dėl nesuvokiamo Dievo Apvaizdos veikimo Šventosios Dvasios malonės
dovanas gauna dar prieš įdėdami pastangas, kiti tokias malones gauna
betriūsdami, treti – tik po to, kai atlieka viską, ko reikia, o dar kiti –
prieš pat mirtį.
60.
Yra nusivylimas, kylantis dėl daugybės nuodėmių ir sąžinės graužaties;
nusivylimas taip pat atsiranda iš puikybės ir savęs aukštinimo, kada
įpuolusieji į nuodėmę mano, jog jie nebuvo verti nuopuolio. Pirmąjį nusivylimą
išgydo susilaikymas nuo nuodėmės ir malonės viltis, o antrąjį – nusižeminimas
ir nieko nesmerkimas.
61.
Prieš pradėdamas bet kokį darbą – dvasinį ar regimą, iš pradžių įsitikink, ar
tikrai jis yra daromas, siekiant įtikti Dievui. Kad suprastume, ar mūsų darbai
patinka Dievui, mums gelbsti tokie požymiai: pradedantysis daro pažangą
ugdydamasis nusižeminimo dorybę, vidurinysis baigia savo vidines kovas, o
tobulajame pasireiškia Dievo Šviesos apstybė.
Šv. Jonas Klimakas
MALDA
O
gerasis kryžiau, gavęs puošnumą iš Viešpaties kūno narių! Ilgai trokštasis,
rūpestingai mylėtas, be perstojo ieškotas ir galiausiai paruoštas trokštančiai
sielai! Pasiimk mane iš žmonių tarpo ir grąžink mane mano Mokytojui, kad tas,
kuris tavimi mane atpirko, per tave mane ir pasiimtų. Amen.
GAVĖNIOS
SEKMADIENIS
Tęsiantis
atgailos ir pasirengimo Krikštui keturiasdešimtdieniui, šis sekmadienis žymi
Kančios artėjimą. Nuo pat Mišių įžangos priegiesmio pasigirsta skausmų vyro
balsas: „Spręsk mano bylą, o Dieve, iš tų klastūnų, pikteivų mane išvaduoki“
(ĮP), ir mes primename Dievui, kad jo Sūnus „iš meilės panorėjo už pasaulį
numirti“ (PM). Senojo Testamento skaitiniai toliau piešia didžią išganymo
istorijos freską su svarbiausiu etapu, kurį sudarė Izraelio pranašų pašaukimas;
o pasakojimas apie Lozoriaus prikėlimą iš numirusių (A m. Evangelija) užbaigia
seriją trijų labai svarbių prieškrikštinės katechezės Evangelijų (apie
samarietę, aklą gimusį, Lozorių), tačiau šie skaitiniai taip pat turi
paskatinti mus kelti akis į Kristų ant kryžiaus, į tą, kuris nori patraukti
prie savęs žmones (B m. Evangelija), į tą, kuris yra prisikėlimas ir gyvenimas.
Jėzaus
kančios slėpinys mums nėra vien tik kontempliavimo objektas. Mes panyrame į jį
kaskart, kai švenčiame Eucharistiją: kas kartą priimdami Švč. Sakramentą
vienijamės su Jo Kūnu ir Krauju bei vis labiau tampame Kristaus kūno nariais
(KM) su visais iš to kylančiais gyvenimo reikalavimais.
Komentarai
Rašyti komentarą