3 MINUTĖS GAVĖNIAI - V Gavėnios sekmadienis


DIEVO ŽODIS

Iz 43, 16–21 – Daugiau negalvokite apie tai, kas buvo, nežiūrėkite to, kas praėjo! Štai aš kuriu nauja; tai jau dygsta, negi nematote?
Fil 3, 8–14 -  Aš visa laikau nuostoliu, palyginus su Kristaus Jėzaus, mano Viešpaties, pažinimo didybe. Dėl jo aš ryžausi visko netekti ir viską laikau sąšlavomis, kad tik laimėčiau Kristų ir būčiau jame,
Jn 8, 1–11   Nė aš tavęs nepasmerksiu. Eik ir daugiau nebenusidėk

BAŽNYČIOS ŽODIS

59. Kai kurie dėl nesuvokiamo Dievo Apvaizdos veikimo Šventosios Dvasios malonės dovanas gauna dar prieš įdėdami pastangas, kiti tokias malones gauna betriūsdami, treti – tik po to, kai atlieka viską, ko reikia, o dar kiti – prieš pat mirtį.
60. Yra nusivylimas, kylantis dėl daugybės nuodėmių ir sąžinės graužaties; nusivylimas taip pat atsiranda iš puikybės ir savęs aukštinimo, kada įpuolusieji į nuodėmę mano, jog jie nebuvo verti nuopuolio. Pirmąjį nusivylimą išgydo susilaikymas nuo nuodėmės ir malonės viltis, o antrąjį – nusižeminimas ir nieko nesmerkimas.
61. Prieš pradėdamas bet kokį darbą – dvasinį ar regimą, iš pradžių įsitikink, ar tikrai jis yra daromas, siekiant įtikti Dievui. Kad suprastume, ar mūsų darbai patinka Dievui, mums gelbsti tokie požymiai: pradedantysis daro pažangą ugdydamasis nusižeminimo dorybę, vidurinysis baigia savo vidines kovas, o tobulajame pasireiškia Dievo Šviesos apstybė.
Šv. Jonas Klimakas

MALDA

O gerasis kryžiau, gavęs puošnumą iš Viešpaties kūno narių! Ilgai trokštasis, rūpestingai mylėtas, be perstojo ieškotas ir galiausiai paruoštas trokštančiai sielai! Pasiimk mane iš žmonių tarpo ir grąžink mane mano Mokytojui, kad tas, kuris tavimi mane atpirko, per tave mane ir pasiimtų. Amen.

GAVĖNIOS SEKMADIENIS

Tęsiantis atgailos ir pasirengimo Krikštui keturiasdešimtdieniui, šis sekmadienis žymi Kančios artėjimą. Nuo pat Mišių įžangos priegiesmio pasigirsta skausmų vyro balsas: „Spręsk mano bylą, o Dieve, iš tų klastūnų, pikteivų mane išvaduoki“ (ĮP), ir mes primename Dievui, kad jo Sūnus „iš meilės panorėjo už pasaulį numirti“ (PM). Senojo Testamento skaitiniai toliau piešia didžią išganymo istorijos freską su svarbiausiu etapu, kurį sudarė Izraelio pranašų pašaukimas; o pasakojimas apie Lozoriaus prikėlimą iš numirusių (A m. Evangelija) užbaigia seriją trijų labai svarbių prieškrikštinės katechezės Evangelijų (apie samarietę, aklą gimusį, Lozorių), tačiau šie skaitiniai taip pat turi paskatinti mus kelti akis į Kristų ant kryžiaus, į tą, kuris nori patraukti prie savęs žmones (B m. Evangelija), į tą, kuris yra prisikėlimas ir gyvenimas.
Jėzaus kančios slėpinys mums nėra vien tik kontempliavimo objektas. Mes panyrame į jį kaskart, kai švenčiame Eucharistiją: kas kartą priimdami Švč. Sakramentą vienijamės su Jo Kūnu ir Krauju bei vis labiau tampame Kristaus kūno nariais (KM) su visais iš to kylančiais gyvenimo reikalavimais.

Komentarai