MINUTĖ ADVENTUI - I savaitės trečiadienis


Dievo žodis
Iz 25, 6–10a
Tą dieną sakys: „Štai mūsų Dievas! Iš jo mes tikėjomės sau išsigelbėjimo. Tai Viešpats, kuriuo pasikliovėme. Džiūgaukim, kelkim linksmybes: jis mus išgelbėjo! Viešpaties ranka ant šio kalno ilsis“
Mt 15, 29–37
Jėzus liepė žmonėms susėsti ant žemės. Tada paėmė septynis duonos kepaliukus ir žuvis, sukalbėjo padėkos maldą, laužė ir davė mokiniams, o mokiniai žmonėms. Ir visi pavalgė, prisisotino. Ir surinko likusius gabalėlius, iš viso septynias pilnas pintines.

Bažnyčios žodis
Mes žinome, kad Viešpaties atėjimas yra trejopas. Mat tarp pirmojo ir paskutiniojo yra dar vienas, tarpinis atėjimas. Anie du yra pakankamai akivaizdūs, tačiau pastarasis nelabai. Pirmojo atėjimo metu Viešpats žemėje pasirodė regimu būdu, gyveno kartu su žmonėmis ir, kaip pats liudija, buvo mylimas bei nekenčiamas. Paskutinio jo atėjimo metu visi žmonės išvys Dievo išgelbėjimą, ir visi pamatys, ką jie nukryžiavo. O tarpinis atėjimas yra nematomas, tik jo išrinktieji jį regi ir savo sieloms pelno išganymą. Tad pirmą kartą jis pasirodė silpnu kūnu, antrą – dvasios galybe, o paskutinįjį jis apsireikš savo garbe ir didybe. Tarpinis Viešpaties atėjimas yra tarsi kelias, kuriuo nuo pirmojo jo apsireiškimo keliaujame prie paskutiniojo. Pirmą kartą atėjęs Kristus buvo mūsų atpirkimas, paskutinįjį taps mūsų gyvenimu, o kol kas jis yra mūsų ramybė ir paguoda.
(Šv. Bernardas Klervietis)

Malda
Tegul ugningos ir saldžios kaip medus Tavo meilės galybė atpratina, meldžiu, Viešpatie, mano širdį nuo visko, kas yra po dangumi, kad galėčiau numirti iš meilės Tavo meilei, kuris teikeisi numirti iš meilės mano meilei.

Dienos šventasis
Šv. Jonas Damaskietis (676–749) gimė Damaske. Jo tėvas buvo mokesčių, kuriuos krikščionys turėjo mokėti kalifui, rinkėjas. Jonas buvo numatytas pakeisti tėvą mokesčių rinkėjo pareigose, tačiau jis kartu su Kozmu pabėgo į Šv. Sabo vienuolyną prie Negyvosios jūros. Čia rašė krikščioniškosios teologijos veikalus. Žymiausias jo kūrinys – „Tikrasis tikėjimas“ – buvo įtrauktas į šv. Tomo Akviniečio „Summa“ ir taip išplito Vakaruose. Didžiausias Jono nuopelnas – mokėjimas kovojant su eretikais aiškiai ir griežtai formuoti tradicinę Bažnyčios doktriną ir nustatyti jos terminologiją. Garsus šventumu ir mokslingumu, žodžiu ir raštu ryžtingai kovojo su imperatoriumi Leonu Izauriku dėl šventųjų paveikslų kulto. Tapęs vienuoliu, Šv. Sabo lauroje netoli Jeruzalės kūrė šventus himnus. Ten ir mirė. Popiežius Leonas XIII 1890 m. jį paskelbė Bažnyčios mokytoju.

Komentarai