DIENOS ŠVENTASIS - Pal. Jurgis Matulaitis, vyskupas


Sausio 27 d.  – Pal. Jurgis Matulaitis, vyskupas – privalomas minėjimas

Kol 1, 24
Dabar aš džiaugiuosi savo kentėjimais už jus ir savo kūne papildau, ko dar trūksta Kristaus vargams dėl jo Kūno, kuris yra Bažnyčia.

Gimė 1871 m. Lūginės kaime netoli Marijampolės. Dėl ligos jaunystėje patyrė daug sunkumų. Pasižymėjo pamaldumu, kantrybe ir skvarbiu protu. 1898 m. buvo įšventintas kunigu. Visa širdimi atsidavė sielų ganymui, teologijos studijoms; įgijęs daktaro laipsnį, buvo pakviestas dėstyti Peterburgo seminarijoje ir akademijoje. Po kelerių metų pasitraukė iš akademijos ir uoliai triūsdamas atkūrė Marijonų kongregaciją. 1918 m. buvo įšventintas Vilniaus vyskupu, neramiais laikais buvo tikras įvairių tautų dvasininkų ir tikinčiųjų ganytojas. 1925 m. atsisakė Vilniaus vyskupo pareigų ir buvo paskirtas Lietuvos apaštališkuoju vizitatoriumi. Daug nuveikė steigiant bažnytinę Lietuvos provinciją ir ėmėsi kitų darbų. Mirė 1927 m. sausio 27 d., palaidotas Kauno arkikatedros kriptoje. 1934 m. jo kūnas perkeltas į Marijampolės bažnyčią. 1987 m. popiežius Jonas Paulius II jį paskelbė palaimintuoju.

Iš palaimintojo vyskupo Jurgio Dvasinio dienoraščio
Argi neprivalome eiti tenai, kur būtų galima kuo daugiau dėl Dievo pasipelnyti, kur daugiausiai sielų išganyti, tai yra tenai, kur didžiausia bedievystė, paleistuvystė, tikėjime atšalimas, nuo Bažnyčios atitolimas. Ar neturėtume stengtis visur įlįsti, įsibrukti, kur tik galima kas nors dėl Kristaus ir jo Bažnyčios pasipelnyti... Jei vienos durys uždarytos, kitas sau prasiręskime, kad šviesa įeitų. Šventoji Katalikų Bažnyčia, tikroji Kristaus karalija ant žemės, karščiausiai mano numylėtoji! Jei tave užmirščiau, tegul būna užmiršta mano dešinioji, tegul mano liežuvis pridžiūsta prie gomurio, jei aš tavęs neatsiminčiau, jei aš tavęs nelaikyčiau, mano mieliausioji Motina, už visų didžiausią savo linksmybę! Tasai šauksmas tebūnie nuolatiniu mano širdies šauksmu.

MALDA
Dieve, tu palaimintojo vyskupo Jurgio širdį uždegei karšta Kristaus ir jo Bažnyčios meile; suteik, meldžiame, malonę, kad mes, jo pavyzdžio skatinami ir užtarimo remiami, ištikimai sektume Kristumi ir savo gyvenimą aukotume jo mistinio Kūno – Bažnyčios ugdymui. Prašome per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų.

Komentarai