DIENOS ŠVENTASIS - Šv. apaštalo Pauliaus atsivertimas



Sausio 25 d.  - Šv. Pauliaus, apaštalo atsivertimas - šventė

Liturginiai skaitiniai
Apd 22, 3–16 arba Apd 9, 1–22
Kai keliavau ir artinausi prie Damasko, apie vidurdienį staiga iš dangaus mane apsiautė stipri šviesa. Aš kritau ant žemės ir išgirdau balsą, man sakantį: 'Sauliau, Sauliau, kam mane persekioji?!' Aš paklausiau: 'Kas esi, Viešpatie?' Jis man atsakė: 'Aš esu Jėzus Nazarietis, kurį tu persekioji'.
Mk 16, 15–18
Eikite į visą pasaulį ir skelbkite Evangeliją visai kūrinijai.

Šv. Pauliaus atsivertimo šventė puikiai dera metų laikotarpiu, kuomet tęsiasi Kristaus Apsireiškimo spindesys. Juk šv. Pauliaus atsivertimas yra epifanija, tai yra Kristaus apsireiškimas. Velykų Prisikėlusysis apsireiškia Sauliui kaip Dievo pašlovintas Mesijas, toliau gyvenantis savo broliuose ir seseryse, su kuriais jis yra viena. „Kristus nesako: ‚Kam persekioji mano tarnus?‘, jis sako: ‚Kam mane persekioji?‘ Galva šaukė už savo narius ir juos perkeitė į save.“ (šv. Augustinas) Saulius akimirksniu suvokė, kad Jėzus iš Nazareto yra gyvasis Dievas, ir kad jis tapatinasi su savo Bažnyčia. Bet šv. Pauliaus atsivertimas taip pat yra nuostabių dalykų apsireiškimas., Viešpaties malonė  gali juos atlikti sieloje, kuri ne iš dalies, bet visiškai atsiliepia į išgirstą pašaukimą.

Iš šventojo vyskupo Jono Auksaburnio Homilijų
Labiausiai jis džiaugėsi Kristaus meile, svarbesne už viską; dėl jos save laikė laimingesniu už visus; tos meilės jis nenorėjo iškeisti į valdovų ir kunigaikščių draugystę, labiau troško su šia meile būti tarp paskutinių, net pasmerktųjų, negu be jos – tarp kilmingųjų bei garbingųjų. Atsiskirti nuo šios meilės jam buvo didžiausia ir neapsakoma kančia: tai buvo jam pragaras, vienintelė bausmė, beribis ir nepakeliamas skausmas. Lygiai taip pat džiaugtis Kristaus meile jam reiškė gyvenimą, pasaulį, angelus, dabartį, ateitį, karalystę, pažadą, beribę laimę; o be šios meilės niekas negalėjo jo nei nuliūdinti, nei pradžiuginti. Todėl nė vieno žemėje turimo dalyko jis nelaikė nei sunkiu, nei maloniu.

MALDA
Dieve, tu visą pasaulį mokei šventojo apaštalo Pauliaus žodžiais ir raštais; leisk mums, jo atsivertimą šiandien minintiems, sekti jo pavyzdžiu ir būti tavo tiesos liudytojais žmonijai. Prašome per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų.

Komentarai