DIDŽIOJO PENKTADIENIO AKIMIRKA - Kristaus Kančios Pamaldos


DIEVO ŽODIS

Iz 52, 13–53, 12

Visi mes lyg avys buvome paklydę, kiekvienas  savu keliu ėjo. Bet Viešpats jam leido sau prisiimti visų mūsų kaltę. Jis buvo kankinamas, bet noriai pakluso, burnos nepravėrė. Kaip tyli ėriukas vedamas pjauti, kaip avis tyli kerpama, taip jis nepratarė žodžio.

Žyd 4, 14–16; 5, 7–9

Būdamas Sūnus, jis savo kentėjimuose išmoko klusnumo ir, pasiekęs tobulumą, visiems, kurie jo klauso, tapo amžinojo išganymo priežastimi.

Jn 18, 1–19, 42 – Viešpaties kančios istorija pagal Joną

Tada, žinodamas, jog viskas įvykdyta, ir kad išsipildytų Rašto žodžiai, Jėzus tarė: „Trokštu!“ Tenai stovėjo indas, pilnas perrūgusio vyno. Jie pakėlė ant izopo lazdelės kempinę, pamirkytą vyne, ir prinešė prie jo lūpų. Paragavęs vyno, Jėzus tarė: „Atlikta!“ Ir nuleidęs galvą, atidavė dvasią.

 

BAŽNYČIOS ŽODIS

Iš šventojo vyskupo Jono Auksaburnio Katechezių

Iš jo šono ištekėjo kraujo ir vandens. Aš noriu, kad tu, klausytojau, nepristigtum dėmesio ir įsigilintum į šitokių paslapčių esmę. Turiu dar tau atskleisti mistinę, paslėptąją prasmę. Jau sakiau, kad vanduo ir kraujas buvo krikšto ir Eucharistijos simbolis. O Bažnyčia remiasi būtent šiais sakramentais, atgimdančiu nuplovimu ir Šventosios Dvasios atnaujinimu, taigi, krikštu ir Eucharistija, kurie yra ištryškę iš jo šono. Tad iš savo šono Kristus pastatydino Bažnyčią, kaip iš Adomo šono buvo sukurta jo žmona Ieva.

 

MALDA

Viešpatie, pažvelk maloniai į šią tavo šeimą, už kurią mūsų Viešpats Jėzus Kristus nesvyruodamas pasidavė į kankintojų rankas ir prisiėmė kryžiaus kančią. Jis, būdamas Dievas, su tavimi ir Šventąja Dvasia gyvena ir viešpatauja per amžius.


Komentarai