DIENOS ŠVENTASIS - Šv. Jonas Damaskietis

 

Gruodis 4 d. –

Šv. Jonas Damaskietis, kunigas ir Bažnyčios Mokytojas–  laisvas minėjimas

 

2Tim 1, 14

Sergėk brangųjį turtą, padedamas Šventosios Dvasios, kuri gyvena mumyse.

 

Šv. Jonas gimė Damaske apie 675 m. Kurį laiką patarnavęs kalifams, įstojo į Šv. Sabo vienuolyną netoli Jeruzalės. Ikonoklazmo krizės metu jis uoliai gynė šventųjų paveikslų garbinimą nuo ikonoklastų, siekusių tai uždrausti. Miręs 754 m. šv. Jonas laikomas paskutiniuoju Bažnyčios Tėvu. Kaip teologas jis dar priklauso patristikos epochai, bet jau yra artimas viduramžių scholastikai. Jo poezija subtili ir jausminga; jo liturginės giesmės ir puikūs pamokslai aktualūs ir patrauklūs dar ir šiandien.

 

Iš šventojo kunigo Jono Damaskiečio Tikėjimo išpažinimo

Įdėk savo žodžius man į burną, ugningais Šventosios Dvasios liežuviais įkvėpk man aiškią ir sklandžią kalbą; tegu mane visuomet lydi tavo Apvaizda. Ganyk mane, Viešpatie, ir ganyk su manimi, kad mano širdis nenuklystų nei kairėn, nei dešinėn, bet tavo geroji Dvasia mane kreiptų į tiesų kelią, mano darbai būtų atlikti pagal tavo valią ir iki galo. Tu, teisingo ir neklaidingo grynumo viršūne, nuostabusis Bažnyčios susirinkime, kuris lauki Dievo pagalbos, tu, kuriame ilsisi Dievas, iš mūsų priimk tikėjimo mokslą, apsaugotą nuo klaidos, kad jis sutvirtintų Bažnyčią, nes buvo mums perduotas mūsų Tėvų.

 

MALDA

Tepadeda mums, Viešpatie, šventojo kunigo Jono maldos, kad tikrasis tikėjimas, kurio jis savo raštais ir gyvenimu mokė, visada būtų mūsų šviesa ir stiprybė. Prašome per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų.

Komentarai